El tapís de la Casa Aymat i l’Escola Catalana del Tapís

MUSEU DEL TAPíS CONTEMPORANI-CASA AYMAT

El tapís de la Casa Aymat i l’Escola Catalana del Tapís

El Museu del Tapís Contemporani presenta un conjunt d’obres que pertanyen a la producció artística que es va realitzar al llarg del segle XX en aquesta disciplina. L’exposició se centra en l’obra realitzada per l’Escola Catalana del Tapís, que tenia la seva seu al mateix emplaçament del Museu i que destacava per la seva nova concepció del tapís i la innovació que hi aplicaren, com la incorporació de cartrons d'artistes contemporanis, sobretot amb la participació del cercle de Dau al Set i els informalistes catalans (Tharrats, Hernàndez Pijoan, Rafols Casamada, Guinovart, etc.) i altres creadors que es van formar a la mateixa Casa Aymat, com Josep Grau-Garriga o Josep Royo (tapisser d’artistes com Miró o Tàpies), entre d’altres. També s’inclou una petita secció dels inicis de la manufactura des de la seva creació per part de Tomàs Aymat.

Matéries de Coneixement
1 hora