L’escultura romànica al claustre de Sant Cugat

MUSEU DEL MONESTIR

L’escultura romànica al claustre de Sant Cugat

El claustre del monestir de Sant Cugat és un dels exemples d’escultura romànica més importants de Catalunya. Al voltant de les quatre galeries es pot observar un conjunt de cent quaranta-quatre capitells esculpits i treballats per un dels tallers d’artesans amb més renom de finals del segle XII, dirigit pel mestre Arnau Cadell. Aquest taller deixà una empremta estilística molt personal, fàcilment apreciable, en gairebé tots els capitells. Paral·lelament a les qüestions pròpiament formals, el claustre ofereix l’oportunitat única de poder contemplar un gran ventall de temàtiques diverses: iconografia religiosa, escenes costumistes referents a la vida monàstica i un important conjunt d’escenes d’iconografia profana i fantàstica reflex totes elles d’un temps i una història que han perdurat en el temps.

Matéries de Coneixement
1 hora i mitja