Coneixement del medi social i cultural

Les llegendes formen part de l’imaginari col·lectiu d’una comunitat, d’un poble.

Localització:

Saps per a què serveix un arxiu? Quins documents s’hi troben i quin sentit té desar-los?

Tipus d'activitat:

El Museu del Tapís contemporani, abans fàbrica de catifes i tapissos, és avui  una de les seus del Museu de Sant Cugat.

Tipus d'activitat:

Durant molts segles Sant Cugat va ser una vila agrícola, la qual basava la seva economia en el cultiu de la vinya i del blat, principalment.

Localització:

Un cavaller de l’Edat Mitjana que ha perdut el seu cavall ha arribat al monestir de Sant Cugat acompanyat del seu guitarró, per oferir-nos divertides llegendes de la tradició oral catalana i santcu

Localització:

Sant Cugat és una vila plena d’història i ens en parla a través dels vestigis que han quedat.

Localització:

Aquesta activitat té per objectiu familiaritzar l’alumnat amb les formes de vida medievals, tot centrant-nos en la indumentària i la seva importància i, més específicament, en la roba dels monestir

Localització:

Els claustres són petits móns plens d’històries. Al monestir de Sant Cugat, el mestre Arnau Cadell i el seu taller en van esculpir moltes en els seus capitells.

Localització:

Els monestirs eren habitats per comunitats de monjos. Molt sovint, l’ingrés a un monestir era la manera d’assegurar la vida als fills més petits de les famílies.

Localització:

El monestir de Sant Cugat és una magnífica mostra d’arquitectura medieval.

Pàgines

Subscriure a RSS - Coneixement del medi social i cultural